MODUŁ I

Wszelkie pytanie dotyczące kursów prosimy kierować na adres email: gopex.earlytreatment@gmail.com

2 i 9 pażdziernik 2025

Jak leczyć dzieci, żeby rosły zdrowo?

Kurs online w czasie rzeczywistym, czwartki 14.00- 20.30

I MODUŁ: Przeznaczony dla lekarzy, logopedów, fizjoterapeutów

KOSZT 3000 zł netto


Czy przewlekłe oddychanie przez usta wpływa na rozwój mózgu u dzieci? Czy takie oddychanie obniży w przyszłości ich wskaźnikIQ?

Jak przyczynowo leczyć dzieci przewlekle oddychające przez usta?

Czy bezdech w czasie snu to przypadłość tylko dorosłych otyłych z „krótką” szyją? Czy eliminacja oddychania przez usta u dzieci może ograniczyć ilość infekcji sezonowych?

Czy poszerzenie podniebienia za pomocą aparatu ortodontycznego może zmniejszyć przerośnięty migdałek gardłowy?

Czy nieprawidłowo funkcjonujący język może uniemożliwić realizację prawidłowego potencjału genetycznego podczas wzrostu dziecka?

Co z tym wędzidełkiem podjęzykowym? Czy ciąć? Kiedy? I jak wyglądają konsekwencje braku korekty w aspekcie deformacji twarzoczaszki, wad zgryzu i zaburzeń oddychania w czasie snu?

Czy kluczem do zdrowia fizycznego i psychicznego naszych przyszłych pokoleń jest modyfikacja wzrostu ich twarzoczaszki już w 4 roku życia?

Świat, w którym żyjemy podlega nieustannym zmianom, ostatnie 20 lat przyniosło szczególnie nasilone zmiany wpływające na środowisko, w którym rozwijają się najmłodsze dzieci.

Coraz bardziej powszechne stają się zaburzenia w rozwoju mowy, a ortodonci obserwują niespotykane wcześniej zwężenia w obrębie kości szczęk już na etapie uzębienia mieszanego.

Częste, przewlekające się infekcje górnych dróg oddechowych, przerosty układu limfatycznego (migdałki podniebienne i gardłowy), a także zaburzenia oddychania w czasie snu u najmłodszych wymagają interdyscyplinarnego podejścia do leczenia, w którego centrum znajduje się- zwężona szczęka.

Podczas kursu przedstawiamy koncepcję leczenia interdyscyplinarnego, stosowanego w Klinice Pediatrii w Buenos Aires, który implementowałyśmy na polskie warunki. W skład zespołu wchodzą: lekarz pediatra, lekarz laryngolog, ortodonta, terapeuta miofunkcjonalny i fizjoterapeuta.

Leczenie wczesne polega na zastosowaniu ekspansji szczęki i następowej fizjoterapii funkcji języka, przełykania i powrotu do jedynego, prawidłowego toru oddychania- przez nos. Takie leczenie umożliwia przerwanie błędnego koła nawracających infekcji, eliminuje ryzyko wystąpienia zaburzeń oddychania w czasie snu(OSA Obstructive sleep apnea) i szeregu konsekwencji związanych z OSA. Dodatkowo, leczenie wczesne zapobiega deformacjom wzrastającego szkieletu twarzoczaszki dzieci w wieku rozwojowym, podczas gdy pozostawienie dziecka oddychającego przewlekle przez usta bez leczenia, może skazać pacjenta

na konieczność przeprowadzenia operacji ortognatycznej z zakresu chirurgii szczękowo-twarzowej.

Ten kurs powstał z myślą o lekarzach, logopedach i fizjoterapeutach, pracujących w zespołach, którzy próbują w swojej pracy przebić „szklany sufit” i wyleczyć pacjentów, zamiast leczyć przewlekle nawracające  infekcje.

 1. WYKŁAD (2,5 godziny* + 15 minut pytań i dyskusji)

Wprowadzenie do leczenia wczesnego dzieci zgodnie z protokołem dr

Marisy Santos z zastosowaniem metody GOP-ex.

Tajemnice wzrostu twarzoczaszki dziecka- jak odpowiednio wykorzystać potencjał wzrostowy, aby przywrócić pacjenta na prawidłowe tory rozwojowe.

Jak nieprawidłowa funkcja mięśni twarzy i języka wiąże się z przerostem migdałków oraz zaburzeniami oddychania w czasie snu.

Czy leczenie zaburzeń wzrostu twarzoczaszki może wpłynąć na zachowanie niegrzecznych dzieci?

Prezentacja własnych pacjentów.

dr n.med. Justyna Witalińska-Łabuzek lekarz, lekarz dentysta

Jestem lekarzem i lekarzem dentystą i od lat próbuję znaleźć odpowiedź na pytanie: dlaczego zęby tak wielu ludzi ulegają zniszczeniu i czy można temu zapobiec. Te poszukiwania doprowadziły mnie do źródła, które bierze początek na najwcześniejszych etapach życia. Jestem przekonana, że wczesne leczenie dzieci daje szansę na przywrócenie zdrowia nie tylko jamy ustnej i zębów, ale całego organizmu. Zapraszam do wzięcia udziału w naszym internetowym spotkaniu, które otwiera oczy i pokazuje logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy wydarzeń, które prowadzą do powstania nieprawidłowości u dzieci oraz wskazuje jak przerwać ten ciąg i wejść na drogę skutecznie prowadzącą do wyleczenia pacjenta.

2. WYKŁAD (1,5 godziny*wraz z pytaniami)

Nawracające infekcje dróg oddechowych u dzieci- punkt widzenia lekarza laryngologa oraz praktyczne wskazówki dotyczące możliwości leczenia zachowawczego zatkanego nosa.

Skrócone wędzidełko- klasyfikacja, ocena kliniczna i ocena funkcji- kiedy i

jak ciąć?

Prezentacja własnych pacjentów.

lek., lek dent. Aleksandra Kowalczyk specjalista otolaryngolog

Jako laryngolog w mojej codziennej praktyce spotykam się z dziećmi przewlekle oddychającymi przez usta, z zatkanym nosem i niską pozycją spoczynkową pozycją języka. Z uwagi na to, że z wykształcenia jestem także dentystą, mam świadomość tego, jak ważna jest jama ustna moich pacjentów. Od lat poszukiwałam skutecznych metod, umożliwiających rehabilitację pacjenta po zabiegach laryngologicznych na migdałkach gardłowym i podniebiennych, które umożliwią maluchom przejście na oddychanie jedynym słusznym, fizjologicznym torem oddechowym- przez nos. Jestem przekonana, że działając w grupie specjalistów, stosując metodę GOPex i ortopedyczne poszerzenia kości szczęk jest to możliwe.

3. WYKŁAD (1,5 godzina*wraz z pytaniami)

Czy osteopata może skutecznie wspierać leczenie ortopedyczne (szybką ekspansję i protrakcję kości szczęk?)

mgr Elżbieta Piecha

fizjoterapeuta, osteopata, terapeuta GOPex

Od początku swojej drogi zawodowej zajmuję się fizjoterapią pediatryczną. W trakcie zdobywania doświadczenia ciągle poszukuję rozwiązań pozwalających na holistyczne podejście do pacjenta. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu terapii neurorozwojowej dziecka oraz wiele kursów dotyczących wsparcia

prawidłowego rozwoju motorycznego. W swojej karierze zawodowej doszłam do momentu, który uświadomił mi jak ważne jest znalezienie źródła problemu pacjenta, aby prowadzić skuteczną terapię. Wiedzę potrzebną do wyznaczonego modelu pracy zdobywam w trakcie studiów osteopatii w PAO Osteon. W pracy z pacjentem pediatrycznym bardzo istotne jest wsparcie na wielu płaszczyznach, dlatego ogromnie cieszy mnie fakt, że znalazłam się w tak kompleksowym zespole terapeutycznym. Moja praca opiera się na manualnym stymulowaniu

struktur ciała przed, w trakcie, a także po leczeniu ortopedycznym dziecka. Dzięki temu że każdy z nas dokłada swoją cegiełkę, nasi pacjenci osiągają tak spektakularne efekty leczenia.

4. WYKŁAD (1 godzina*wraz z pytaniami)

GOP-ex jak zacząć i kontynuować pracę z dzieckiem.

mgr Małgorzata Śledzińska

neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta PADOVAN, terapeuta GOPex.

Podczas szkolenia podzielę się z Państwem moim doświadczeniem dotyczącym wprowadzania treningu Gopex- Prawidłowej Pozycji Języka, Ust i Zębów u dzieci. Omówimy temat również w nawiązaniu do rozwoju emocjonalnego dziecka, relacji z rodzicem, wspólnego spędzenia czasu czyli „efektach ubocznych” J treningu Gopex.  Będzie bardzo praktycznie i życiowo – czyli tak jak lubimy!

5. WYKŁAD (1 godzina*wraz z pytaniami)

Protokół postępowania po podcięciu wędzidełka języka- czy elektrostymulacja ma sens?

W jakim wieku najlepiej wykonać zabieg?

Jakie są wskazania i przeciwskazania do zakwalifikowania pacjenta do

zabiegu.

mgr Małgorzata Śledzińska

neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta PADOVAN, terapeuta GOPex.

Jestem logopedą z wieloletnim doświadczeniem w pracy zarówno z najmłodszymi pacjentami jak i z dorosłymi. Moi pacjenci to nie tylko Ci, którzy borykają się z problemami artykulacyjnymi, ale również Ci którzy pomimo pięknej wymowy mają problemy zgryzowe czy mięśniowe okolicy orofacjalnej – pojawia się pytanie dlaczego? Problem skróconego wędzidła nurtuje specjalistów od wielu lat, ciągle pojawiają się spory ciąć czy nie ciąć? Kiedy? W jaki sposób? Praca z pacjentami skłania mnie do poszukiwania odpowiedzi i sposobu na jak najlepsze rozwiązanie prowadzące do przywrócenia normatywnego wzrostu pacjenta.

6. WYKŁAD (2 godziny* wraz z pytaniami)

20 lat doświadczeń w leczeniu wczesnym pacjentów- studia przypadków.

/ wykład tłumaczony w czasie rzeczywistym /

dr Marisa Santos specjalista stomatologii dziecięcej i ortodoncji, superwizor GOPex

Dr Marisa Santos specjalizuje się w ortodoncji i stomatologii dziecięcej. Jest współzałożycielką Academy of PediatricOrofacialMedicine, a na co dzień pracuje w klinice ortodoncji i ortopedii szczękowej na uniwersytecie w Buenos Aires oraz w swojej prywatnej klinice drmarisasantos.com.ar.

Od ponad 25 lat specjalizuje się w ortodontycznej terapii dzieci od 6 miesiąca do 8 roku życia, która ma na celu poprawę ogólnego stanu zdrowia, postawy ciała, drożności dróg oddechowych, co w efekcie zapobiega wystąpieniu późniejszych patologii, takich jak zaburzenia oddychania w czasie snu, wady zgryzu i wymowy. W ramach działalności w ArgentineOrthodonticSocietyPani doktor od lat prowadzi liczne kursy praktyczne, a od 2019 roku pracuje jako superwizor i trener metody GOPex, przeznaczonej dla terapeutów miofunkcjonanych, logopedów, fizjoterapeutów oraz lekarzy na całym świecie.


TYDZIEŃ PRAKTYCZNEJ NAUKI GOPEX

Każdy z uczestników kursu, przesyła filmiki na których osobiście ćwiczy GOPex. Każde wideo jest oceniane i poprawiane przez naszych instruktorów. Ocena na 5 gwiazdek pozwala przejść do kolejnego etapu ćwiczeń.

*godzina=60 minut

WYDANIE CERTYFIKATÓW DLA UCZESTNIKÓW KURSU

ZAPRASZAMY !

Opis kursu do pobrania: